blog
Amplo is trotse sponsor van illustratief & TUIGfestival.
TUIG bezieler Jens Dawn vertelt over de geweldige chaos van TUIGfestival
Lees meerWerken met Amplo is werken met de vrijheid van een freelancer en de bescherming van een werknemer.
Freelancers en de reclame- en communicatiesector? Dat is de ideale match. Amplo steunt dan ook voor het derde jaar op rij de Creative Belgium Awards, waar een jury van experts creativiteit beloont.
In 2019 sloeg Amplo voor het eerst de handen in elkaar met Creative Belgium, een non-profitorganisatie die zich inzet voor de creatieve sector.
Isabel Van Den Broeck, managing director van Creative Belgium vertelt dat ze oorspronkelijk bekend stonden als Creative Club of Belgium. Tot er zes jaar geleden een frisse wind de organisatie transformeerde. Het was tijd om beter te connecteren met de nieuwe generatie van creatives uit de reclame- en communicatiesector.
Op 4 september reikte Creative Belgium prijzen uit, en Amplo was, digitaal welteverstaan, van de partij! Creative Belgium ging dit jaar voor een online editie van de show.
Om niks te missen van de awardshow die de meest creatieve concepten en campagnes uit de Belgische reclame-, design- en (digitale) communicatiewereld uitlicht, volgden we alles via hun Instagram stories.
Een jury van experts bekroonde de meest indrukwekkende ideeën met een award. Dit jaar zonder grote award show met afterparty. Maar dat kon de pret niet bederven: Creative Belgium zorgde voor een DIY party pakket voor de winnaars.
Het team van Creative Belgium streeft naar een gelukkige, inclusieve en diverse sector. Hun motto luidt niet voor niets Creativity for all.
Eind vorig jaar organiseerden ze een eerste grootschalig onderzoek naar de werkomstandigheden binnen de creatieve sector, waarin ze meer dan 100 agentschappen uit de communicatie- en reclamewereld onder de loep namen.
Isabel vat de heetste hangijzers samen die wegen op het imago van deze veeleisende sectoren: “Stress en burn-outs door een verstoorde work-lifebalans, en weinig vrouwen en minderheden in hogere kaderfuncties.”
“Met Creative Belgium brachten we de resultaten zorgvuldig in kaart, om zo ook de nodige oplossingen aan te reiken. De streefdoelen die hieruit kwamen? Meer diversiteit en female leadership, minder recruitment bias en burn-outs.”
Met dit onderzoek wil Creative Belgium het debat binnen de sector opentrekken én openhouden.
Houd deze innovatieve organisatie zeker in de gaten!
Lees ook hoe Amplo bijdraagt duurzame tewerkstelling in de creatieve sectoren.
TUIG bezieler Jens Dawn vertelt over de geweldige chaos van TUIGfestival
Lees meerMet het poëtische Jan wint Febe Van Avermaet de prijs voor Beste Belgische Studentenfilm op Anima Festival
Lees meerOp 1 januari 2024 veranderde de regelgeving rond flexi-jobs. Er kwamen nieuwe sectoren bij en de minimumlonen en werkgeversbijdragen zijn aangepast. Lees verder voor de details en voordelen van de belangrijkste nieuwigheden.
Lees meer