menu icon menu icon
blog - Lisa Van Mulders

Parkour-held Nicolas Van Hole over zijn bestaan als influencer

05-12-2019

Social media influencers zijn de dag van vandaag niet meer weg te denken. Influencers bestaan er voor elke niche. Ze hebben elk hun eigen doelgroep, volgersaantal en favoriete kanaal. Eén ding hebben ze gemeen: ze creëren content en zijn daarom hun eigen brand.

Amplo helpt creatievelingen en influencers met contracten en administratie, en zet in deze reeks een aantal influencers in de kijker. Hou ook onze Facebook en Instagram in de gaten voor updates!

Nicolas%20Van%20Hole%3A%20Ketnetheld%2C%20parkout%20atleet%20en%20influencer
Nicolas Van Hole: Ketnetheld, parkour atleet en influencer

Nicolas Van Hole: Ketnetheld, parkour atleet en influencer

Met bijna 15.000 volgers op Instagram is Nicolas Van Hole een ware inspiratiebron voor iedereen die interesse heeft in parkour sport. Zijn bekendheid wijt hij vooral toe aan toeval.

“Het begon met het kinderprogramma ‘Helden’ op Ketnet. Ik had helemaal niet de ambitie om op televisie te komen, maar werd op een dag uitgenodigd omdat ze iemand zochten die een atypische, meer innovatieve sport beoefende.

Ik deed toen al een aantal jaar parkour sport (het voortbewegen tussen verschillende obstakels zoals gebouwen en muren in steden, n.v.d.r.) en werd daarom gekozen als 1 van de gezichten van dit programma op Ketnet.”

Nicolas begon filmpjes van Parkour te delen op Instagram en merkte al snel dat het aansloeg. Hij werd gecontacteerd door verschillende TV-programma’s en de belangstelling groeide. De belangstelling groeide zo snel dat Nicolas er zijn full time job van kon maken. ”Dat had ik nooit durven dromen, voor deze kans ben ik nog steeds heel erg dankbaar.”

Vandaag vult Nicolas zijn dagen met het geven van parkour les aan een grote groep kinderen, jongeren en volwassenen in hun eigen parkourhal in Hal 5 in Leuven. Binnenkort schittert hij in de nieuwe Ketnetreeks genaamd ‘Hoodie’. Maar zorgeloos op straat parkour trainen is wat hij nog steeds het liefste doet.

“Dat toon ik ook op mijn Instagram-account. Ik voel me absoluut geen influencer. Dat woord past niet goed bij de content die ik breng, denk ik. Ik probeer voornamelijk mensen te inspireren op vlak van parkour sport. Impact merk ik tijdens de parkour lessen die ik geef. Het is leuk dat er zoveel belangstelling is en dat ik mijn kennis op deze manier kan overdragen.”

Ondersteuning bij influencer-administratie

De uitdaging voor Nicolas was niet het vinden van opdrachten om te leven van parkour. De administratie en verplichtingen die horen bij werken als zelfstandige bleken moeilijk.

“Zo kwam ik bij Amplo terecht. Ik zocht een goede en makkelijke manier om mijn opdrachten te kunnen uitvoeren. Ik ben een tijdje zelfstandige geweest maar dat zorgde voor enorm veel stress en ook enkele boetes omdat ik een administratieve ramp ben. Doordat mijn contracten nu via Amplo lopen heb ik de vrijheid van een zelfstandige, maar de voordelen en rechten van een werknemer.

share this

blog

Amplo is trotse sponsor van illustratief & TUIGfestival.

TUIG bezieler Jens Dawn vertelt over de geweldige chaos van TUIGfestival

Lees meer

blog

Als trotse partner van Anima, financiert Amplo de award voor Beste Studentenfilm.

Met het poëtische Jan wint Febe Van Avermaet de prijs voor Beste Belgische Studentenfilm op Anima Festival

Lees meer

blog

Flexi-jobs: wat verandert er in 2024?

Op 1 januari 2024 veranderde de regelgeving rond flexi-jobs. Er kwamen nieuwe sectoren bij en de minimumlonen en werkgeversbijdragen zijn aangepast. Lees verder voor de details en voordelen van de belangrijkste nieuwigheden.

Lees meer