Blog

TikTok-fenomeen Marco Rondas aan het woord

Social media influencers zijn de dag van vandaag niet meer weg te denken. Influencers bestaan er voor elke niche. Ze hebben elk hun eigen doelgroep, volgersaantal en favoriete kanaal.  Eén ding hebben ze gemeen: ze creëren content en zijn daarom hun eigen brand.

Bedrijven en merken doen steeds vaker beroep op influencers om bepaalde producten of diensten te promoten. Dit heet influencer marketing. In ruil krijgt de influencer een uitnodiging voor een event, leuke goodies of geld. Alleen: mag je geld ontvangen als influencer? Hoe kan je factureren als je geen zelfstandig influencer bent? Of nog: hoe zit het met auteurs- of beeldrechten?

Voor deze en andere vragen kan je ons contacteren via influencers@amplo.be.  We zoeken dan samen met jou naar de beste financiële oplossing. Kom je liever langs in één van onze kantoren? Hier kan je ons vinden: https://amplo.be/nl/kantoren 

Maak aan de hand van deze interviewreeks kennis met een aantal influencers die werken via Amplo. Hou onze sociale media kanalen goed in de gaten voor nieuwe updates.

Social media influencer Marco Rondas is amper 16 jaar oud. Hij heeft ruim 27.000 volgers op Instagram, meer dan 180.000 volgers op TikTok, en 8.000 volgers op zijn eigen YouTube-kanaal. Dankzij het succes van zijn social media content, sleepte Marco Rondas zelfs opdrachten binnen voor VTM Kids.

Vandaag: social media influencer Marco Rondas, 16 jaar

 

  • Een klassieker, maar must ask: hoe werd je bekend?
    Een video van mij ging plots viraal. Op een mooie dag stond ik op en zag ik dat ik 1000 likes had.
     
  • Wat was de eerste opdracht waardoor je besefte “this is a thing”?
    Plots mocht ik een campagne doen voor een jongerenplatform en kwamen er opdrachten binnen voor de televisie. Dat maakte het écht.
     
  • Wat betekent het woord influencer voor jou? 
    Ik voel me eigenlijk helemaal geen influencer. Ik werk namelijk uitsluitend samen met merken waar ik zelf volledig achtersta. Een merk promoten alleen maar omdat het geld oplevert, dat zou ik nooit doen.
     
  • Waarom slaat je content aan?
    Eerlijk gezegd, weet ik zelf niet waarom mijn content het goed doet. Ik ben 100% mezelf en laat mijn creativiteit de vrije loop.
     
  • Wie zijn jouw volgers? 
    Je vindt vooral vrouwelijke tieners onder mijn volgers, al zijn er soms ook jongens bij.
     
  • Is het anno 2019 nog mogelijk om doelbewust influencer te worden? 
    In principe kan iedereen ervoor proberen te gaan, maar in mijn ervaring is het toch beter om geen influencerschap na te streven. Eigenlijk moet het je overkomen. Dat maakt je authentiek.
     
  • Pas je je gedrag op sociale media aan als je volgersaantal stijgt? 
    Neen, ik voel namelijk geen druk om een brand te zijn. Ik blijf mezelf. Met de voeten op de grond blijven, is de boodschap!
     
  • Met welke projecten ben je nu bezig? 
    Ik mag nog niets verklappen over de inhoud, maar ik kan je wel zeggen dat er acht projecten in de pijplijn zitten. Hou mijn kanalen goed in de gaten, zou ik zeggen.
     
  • Wat zou je willen studeren?
    Ik zou erg graag criminologie studeren.
     
  • Hoe kwam je bij Amplo terecht? 
    Vrienden hadden mij getipt over Amplo. Het maken van mijn contracten loopt steeds correct en vlot.