Werken met Amplo is werken met de vrijheid van een freelancer en de bescherming van een werknemer.
Ik heb een opdracht
blog - Kim Vandenhoeck
Amplo partner van de Creative Belgium Awards
13-03-2020
Freelancers en de reclame- en communicatiesector? Dat is de ideale match. Amplo steunt dan ook voor het derde jaar op rij de Creative Belgium Awards, waar een jury van experts creativiteit beloont.
Creative Belgium: ondersteuning voor de creatieve sector
In 2019 sloeg Amplo voor het eerst de handen in elkaar met Creative Belgium, een non-profitorganisatie die zich inzet voor de creatieve sector.
Isabel Van Den Broeck, managing director van Creative Belgium vertelt dat ze oorspronkelijk bekend stonden als Creative Club of Belgium. Tot er zes jaar geleden een frisse wind de organisatie transformeerde. Het was tijd om beter te connecteren met de nieuwe generatie van creatives uit de reclame- en communicatiesector.
Hoogmis van de reclame en de digitale communicatie
Om niks te missen van de awardshow die de meest creatieve concepten en campagnes uit de Belgische reclame-, design- en (digitale) communicatiewereld uitlicht, volgden we alles via hun Instagram stories.
Een jury van experts bekroonde de meest indrukwekkende ideeën met een award. Dit jaar zonder grote award show met afterparty. Maar dat kon de pret niet bederven: Creative Belgium zorgde voor een DIY party pakket voor de winnaars.
Creativiteit voor iedereen: werkomstandigheden verbeteren binnen een veeleisende sector
Het team van Creative Belgium streeft naar een gelukkige, inclusieve en diverse sector. Hun motto luidt niet voor niets Creativity for all.
Eind vorig jaar organiseerden ze een eerste grootschalig onderzoek naar de werkomstandigheden binnen de creatieve sector, waarin ze meer dan 100agentschappen uit de communicatie- en reclamewereld onder de loep namen.
Isabel vat de heetste hangijzers samen die wegen op het imago van deze veeleisende sectoren: “Stress en burn-outs door een verstoorde work-lifebalans, en weinig vrouwen en minderheden in hogere kaderfuncties.”
“Met Creative Belgium brachten we de resultaten zorgvuldig in kaart, om zo ook de nodige oplossingen aan te reiken. De streefdoelen die hieruit kwamen? Meer diversiteit en female leadership, minder recruitment bias en burn-outs.”
Creatief leiderschap
Met dit onderzoek wil Creative Belgium het debat binnen de sector opentrekken én openhouden.
Houd deze innovatieve organisatie zeker in de gaten!
Op 1 januari 2024 veranderde de regelgeving rond flexi-jobs. Er kwamen nieuwe sectoren bij en de minimumlonen en werkgeversbijdragen zijn aangepast. Lees verder voor de details en voordelen van de belangrijkste nieuwigheden.
Als trotse partner van FFO, financiert Amplo mee de award voor Beste Kortfilm.
Met Een mild gebaar ontving regisseur Ann-Julie Vervaeke de prijs voor beste kortfilm op het afgelopen Filmfestival van Oostende. Amplo is een van de trotse sponsors van deze prijs.